古伊万里 輸出里帰品 アール・ヌーヴォー模写 花鳥図花瓶 Koimari Export Homecoming ArtNouveauCopyVase                     

 

 

 

 

 

こちらはオールドジャパンの輸出品であり、里帰りしてきました日本人の描いた花鳥図の美しい花瓶です。

 

 

西洋人が描くエレガントでウットリしてしまうお花とは本質が異なります。

西洋人はキリスト教に代表される様に一神教です。

それに対し日本人のルーツは古事記や神道であり、八百万の神と言われる様に多神教です。

日本人は古代から巨石信仰だったり巨木信仰だったり、自然の中に神が宿り尊いものは目に見えないと考えてきました。

「物に神が宿っている」と言う考えです。

私たち日本人は花を描く時、そこに神を感じるDNAを持っているのです。

西洋でも東洋でも無く、日本人は唯一無二の花を描ける。

MADE IN JAPANこその魅力を感じた花瓶です。

 

 

This is an export of Old Japan, a vase with a flower pattern drawn by a Japanese who has returned home.

The essence is different from the elegant and overwhelmed flowers that Westerners draw.

Westerners are monotheistic, as represented by Christianity.

On the other hand, the roots of Japanese people are Kojiki and Shinto, and they are polytheistic as they are said to be eight million gods.

Since ancient times, the Japanese have believed in megaliths and giant trees, and have believed that gods dwell in nature and that precious things are invisible.

It is the idea that “God dwells in things”.

When we Japanese draw flowers, we have the DNA of feeling God there.

Neither the West nor the East, the Japanese can draw unique flowers.

It is a vase that felt the charm of MADE IN JAPAN.

 

 

 

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